@Matteush: Про курців і про куріння в Америці
АМЕРИКА ОЧИМА УКРАЇНЦЯ, УКРАЇНА ОЧИМА АМЕРИКАНЦІВ

Monday, November 15, 2010

Про курців і про куріння в Америці

Рівень свідомості громадян країни дуже легко визначити за рівнем споживання тютюну на душу населення. Роблю цей висновок, ґрунтуючись на власних спостереженнях. Хочете посперечатися? То давайте. Я зараз дуже об’єктивно можу порівняти дві країни – США і Україну. Здогадайтеся з одного разу, на чию користь буде це порівняння?
Курців у Америці в сотні, а то й у тисячі разів менше, аніж в Україні. Чесне слово, я не перебільшую.

Для громадських місць тут діє заборона на куріння, і її дотримуються свято, нікому не хочеться викладати немаленький штраф.  У ресторанах місця для куріння є, але дуже рідко побачиш там людину із цигаркою. На курця дивитимуться як на ненормального. В Америці нормально якраз не курити. Диміти - то ознака поганого тону, або конкретної нестачі ума.

Дуже рідко, точніше – майже ніколи – можна побачити курця десь серед студентів чи школярів. Лікарі – так ті взагалі жоден не курить, бо до такого  пацієнти просто не підуть. Вважається, що лікар нічого толкового не налікує, якщо сам не розуміє шкоди куріння. Що не кажіть, але логіка у цьому таки є. 

Більше того – в Америці у автомобілі в присутності дитини не можна курити, це вважатиметься (увага!) порушенням правил дорожнього руху, у правилах про це чітко написано. Як вам така турбота про майбутнє країни, про дітей? 




Взагалі курити в Америці дуже дорого. У будь якому сенсі. Сигарети зазвичай коштують стільки, що студент собі дозволити їх просто не в змозі, як бачите. Та й лікування тут не дешеве. Тому тут мало є ідіотів, які за свої гроші гробляться тютюном, а потім знову ж таки за свої важко зароблені ремонтують підірване здоров'я. Тут кожен добре усвідомлює наслідки викинутих на тютюновий дим грошей.

Цікаво, а що заважає підняти ціни на цигарки до такого рівня і в Україні? Тоді дітям і підліткам вони точно були б не по кишені. Та й не кожен дорослий був би в змозі викладати на цигарки по 200-300 доларів на місяць. Здоровішими були б українці, їй богу...

P.S. Тему куріння я зачепив не випадково. Сьогодні минає рівно три роки, як я покинув курити. Покинув після 20 років практично безперервного стажу курця, віддавши цигаркам практично половину свого життя, і викурюючи на день не менше пачки. Покинув майже безболісно, ніяких ломок не було, а невеличкий дискомфорт відчувався лише перші тиждень-два. Що цікаво, не проходив ніяких кодувань, і не приймав ніяких ліків. Мені та кільком моїм друзям допомогла книга Алена Карра „Легкий спосіб перестати курити”. 

Досі шкодую, що ця книжка не потрапила мені до рук раніше. І що я так довго не в стані був самостійно усвідомити всю глупоту куріння. Аж доки не прочитав написане Карром. І що я 20 років просто не знав, що кинути курити насправді набагато простіше, ніж ми собі уявляємо. 

Реально моє життя стало зовсім іншим три роки тому. Якщо ви досі курите – кидайте цю справу. Побачите, що жити без диму – набагато цікавіше і радісніше! Чесно-чесно :)

2 comments:

  1. Доброго дня.
    Мушу спростувати деякі Ваші твердження.
    Не можна аж так казати, що в Америці дорого курити:
    так в Нью Йорку пачка цигарок Мальборо коштує 12 доларів,у штаті Вірджінія та ж пачка коштує 5 доларів.
    У трьох штатах де я був курять від 13 до пенсійного віку. Щонайменше пів пачки вдень.
    Право на 10 хв. перекур що години - це святе правило, якщо ти курець то тобі ніхто не зможе заборонити під час роботи взяти таку перерву.
    А що до ресторанів де курять - у кожного є вибір куди йти і як йти і ніхто тобі не наважиться сказати криве слово. Хіба що ж такий наглий і стоїш на зупинці в черзі та покурюєш, тут тебе попросять відійти.
    Стосовно лікування. Оплачується по страхівці, відповідно є різні страхові договори, які покривають проблеми здоров*я пов*язаного з курінням.
    Взагалі в Америці можна багато чого та й багато чого не можна.
    Я дещо помітив - американець ніколи не викине більше ніж половини цигарки, вони її гасять та ховають у пачку, я навіть перейняв був у них ту звичку.
    А за статтю дякую, наводить на роздуми.

    ReplyDelete
  2. Devor, із вашого коменту видно, що ви курите. я правий? ну а раз ви курите, то й не дивно, що курців у Америці ви бачили набагато більше, ніж я. ви ж бували у, так би мовити, місцях їхньої концентрації. а я буваю у місцях концентрації усіх без винятку американців, незалежно від їхнього куріння. і повірте мені, я не перебільшую - порівняно з Україною курців тут справді у тисячі разів менше. і курці тут не в пошані, тут у пошані - НЕ курити. більше того - на деякі роботи тут вже не беруть курців. роботодавець просто не зацікавлений у схильному до хвороб персоналі. так що нічого я не перебільшую, скоріше - я не все зумів розповісти про Америку і куріння у цьому невеличкому пості...

    ReplyDelete